Hayatımıza büyük kolaylıklar sunan kredi kartları hemen her an kullanıma açık olması ile avantajlıdır. Kredi kartı ile birçok alışverişi anında yaparken taksit avantajı ile de uygun ödeme seçenekleri ile birçok ürünü satın alabiliyoruz. Bunun yanı sıra yapılan alışverişler sonrasında kazanılan cip puanlar ya da paraya dönüşen çeşitli kampanya puanları ile avantajı daha avantajlı hale getirebiliyor.

Tüm bu ayrıcalıkları ve avantajları ile hayatımız giren kredi kartlarının kullanıma kapanması durumu ile karşılaştığımızda ne yapmalıyız? Ya da neden kredi kartımız kullanıma kapanır? Kredi kartı blokesi nedir ve blokeyi kaldırabilmek için ne yapılabilir? Tüm bu soruların ve daha fazlasının yanıtını yazımızda bulabilirsiniz.

Kredi kartı Bloke Çeşitleri Nelerdir ve Nasıl Aşılır?

Kredi kartının kullanıma kapanması işlemine bloke adı veriliyor. Kredi karına uygulanacak olan blokeler, ki farklı çeşitte olur birincisi kendi inisiyatifinizi kullanarak kartınıza bloke koydurmanız ikincisi ise bankanın kendi inisiyatifini kullanarak kredi kartınıza bloke koymasıdır.

  1. Müşterinin Kredi Kartına Bloke Koyması

Müşterinin kredi kartına blok koydurması özellikle kaybolan kredi kartında uygulanan bir prosedürdür. Kişi kartının kaybolduğunu banka müşteri hizmetlerine bildirir. Müşteri hizmetleri bu durumda kartın bulunma ihtimaline karşı 24 saat süre ile bloke işlemini gerçekleştirir. Böyle ce kartın kaybı sonrasında kötü niyetli kimselerin eline geçmesi durumunda kart kullanılamaz hale geliyor. Kredi kartının bulunması durumundan müşteri hizmetleri aranarak anında bloke kaldırma işlemi yapılabilir. Eğer 24 saat içinde kartınız bulunmadıysa kartın iptali ve yeni kart talebi için müşteri hizmetlerini aramanız gerekir.

Kredi kartının kaybolması durumunda 24 saatliğine bloke konulmasının temel sebebi kişinin kartı bulması durumunda katın iptali sebep ile yeni kart gelene kadar kullanıma kapatılma sebebidir. Müşterinin mağdur olmasının önüne geçen uygulama aynı zaman yeni kart basım gibi ekstra işleminde önüne geçiyor.

  1. Bankanın Müşterinin Kredi Kartına Bloke Koyması

Kredi kartı bloke işleminde bir diğer durum ise bankanın kredi kartına bloke koymasıdır. Bankanın kredi kartına bloke koyması tamamen ödeme aksaması ile alakalı bir durumdur. Kredi kartı birçok avantajı ile bizlere ayrıcalıklar sunsa da bazen harcama limitinde aşırıya kaçılabiliyor. Harcama limitinde aşırıya kaçılması durumunda ise asgari olarak belirlenen tutarın dahi ödenmemesi bankaya bloke hakkını sunmaktadır.

Birçok banka kredi kartı borcunun bir ay ödenmemesi durumunda borçlu müşterinin kredi kartına blok koyar. Böylelikle kart kullanıma kapanır. Blokenin kaldırılması için ise kredi kartı ekstre borcunda yer alan en az asgari ödeme tutarının yatırılması gerekir. Asgari tutarın yatırılması sonrası da ise banka kredi kartını birkaç saat içinde kullanıma açar.

Kredi kartı bloke uygulamasında bazı bankalar 90 gün kadar bir süre sunuyor. Müşterisinden 90 gün içinde ödeme bekleyen banka ödemenin gerçekleşmemesi durumunda ise hukuki yollara başvurma aşamasına geçiyor. Eğer 90 günlük süre dolmadan önce kredi kartı borcunuzu öderseniz de bir iki gün içinde kredi kartının blokesi kalkıyor.

Kredi kartınızın blokesini kaldırmanın kesin ve garanti yollarını arıyorsanız anlaşmalı olduğunuz bankanız ile iletişime geçmeniz de gerekebilir. Bankanız size kredi kartınızın bloke sürecinden geçmesi için geçerli olabilecek olan detayları sunacaktır. Ancak kartınızın blokeye düşmemesi için dikkatli harcama yapmanız hem ekonomik durumunuz hem de kartınızın kullanılabilir kalması açısından önemlidir.

Kartınızı sürekli olarak bloke işlemine maruz kalmadan kullanmak istiyorsanız ödemelerinizi düzenli yapmalı ve anlaşmalı olduğunuz bankanın ödeme şartlarına uygun davranmayı alışkanlık edinmelisiniz.