Bankaların kredi kartı ürünleri para puan ve taksitli alışveriş gibi pek çok farklı avantajlar sağlarken pek çok kişi ise ne yazık ki ödediği yüksek kredi kartı aidatı ücretleri nedeniyle şikayetçi olmaktadır. Peki, kredi kartı aidatı ödememek için ne yapmalı?

Hangi Durumlarda Kredi Kartı Aidatı Ödenmez?

  • Her bankanın en azından bir tane aidatsız kredi kartı ürünü sunması zorunludur. Ancak bu ürün için bankanın taksitli kredi kartı ya da para puan kazanımı gibi hakları sunmama seçeneği bulur. Yani aidatsız kredi kartı alan kişilerin bu kredi kartı ile taksitli alışveriş yapmalarına izin verilmeyebilir.
  • Kullanılmayan kredi kartına kredi kartı aidatı tahakkuk edilmesi kesinlikle söz konusu değildir. Bu nedenle üst üste olmak şartı ile 180 gün boyunca kullanılmayan kredi kartına kartı ücreti kesilmesi kesinlikle söz konusu değildir.
  • Ancak bu süre hesaplanırken kredi kartı puanı harcama işlemi yapılmış olsa dahi kart kullanılmış kabul edilir ve ücret talep edilme hakkı ortaya çıkar.
  • Yine yeni kredi kartı alan kişilerin kredi kartını hiç kullanmamaları durumunda kredi kartı ücreti ödemeleri söz konusu değildir.

Kredi Kartı Yıllık Üyelik Ücreti Geri Alma

Kredi kartı kullanıcılarının yıllık kart ücreti olarak belirli bir ücretin kredi kartı ekstelerine yansıtılması durumunda itiraz etme hakları vardır. Genelde bankalar aylık harcamaları çok fazla olan müşterilerinin kredi kartı müşteri hizmetleri telefon numarasını aramaları üzerine hemen bu parayı kredi kartı aiade etmekte yada aynı tutarda para puan yüklemesi yapmaktır. Ancak kredi kartının çok fazla kullanılmadığı durumlarda müşteri bu ücreti geri almak için kredi kartı aidatı geri alma dilekçesi yazarak tüketici hakem heyeti üzerinden bu ücreti geri almaya çalışmalıdır.