Teknoloji ve bilimin gelişmesi ile birlikte dünyanın kalkınma hızı da büyümüş, son buluşlar sayesinde ise bir nevi iki yüz yıl ileri atlamış bulunmaktayız. Durum böyle olunca çoğu insan kazanç kapısını fiziki merkezler yerine internet üzerine çevirmiş, bu dönüş ile birlikte ortaya ultra zengin insanlarda çıkmıştır. İnternet dünyasının bu kadar etkili ve güçlü olduğu bu dönemde yatırımcı ve girişimci olmak isteyenlerin oranı aynı ölçüde artmaya başlamıştır. Peki ya yatırımcı veya girişimci olmak neyi ifade eder? Hangisi daha kârlı bir yoldur?

Girişimci Nasıl Olunur?

Hedefini ileriye koymuş ve gözü yükseklerde olanlar için girişimcilik vazgeçilmez bir özelliktir. Örneğin kafanıza koyduğunuz ve geleceğini parlak olarak nitelendirdiğiniz bir iş için ileriye atılmak ve o iş için fikirler üretmek, gözlemcilik yeteneğinin gelişmiş olması, hedefinin doğru ve ileriye dönük olduğunu kavramak, adımlarını sağlam atmak, yenir bir terim veya bir ürün üretmek girişimcilik özelliğinin yegane parçasıdır. Ürettiği fikri her kesime doğru nakletmek, amacı doğrultusunda her türlü imkandan faydalanmak ve geniş bir kitleye hitap edebilmek girişimciliği anlatmaktadır.

Yatırımcı Kimdir?

Yatırımcı, tam olarak bir iş için ortaya konan maddi desteğin kaynağı olarak tabir edilebilir. Bu iş için de ileriye dönük bir yatırım kaynağı bulabilmek, ürettiği mal ya da fikirlerin geleceği olmasına önem göstermek vazgeçilmez bir özelliktir. İşte bu durumda yatırımcı olmak isteyenler hedeflerini tam olarak belirlemeli, uzun vadede işleyecek bir iş için adım atmalıdır.

Girişimci ve Yatırımcı Arasındaki Farklar

Girişimci ve yatırımcı olabilmek yine ‘girişken ruhlu’ olarak tabir ettiğimiz bir yeteneğin sonucu olarak ortaya çıkar bu noktada genellikle en çok karıştırılan ise yatırım ve girişim konusunun karıştırılmasıdır girişimci ile yatırımcı arasındaki farklar birbirinden ayrılır bir biçimde ortadadır.

Hedeflerini en yükseğe koyanlar ve iş dünyasında ilerlemek isteyenler, küçük ya da büyük maddi kaynağı cesur bir şekilde kullanabilecek olanlar yatırımcı olmayı seçebilir. Girişimcilik ise ortaya çıkardığı yeni bir fikri piyasaya tanıtabilen, gelecek vadeden bir fikir yine özgüvenli ve kendinden emin bir şekilde tanıtarak basamakları sabırla çıkmayı göze alabilenlerin işidir. Tüm bunların yanı sıra yaratıcılık ve gündemi takip edebilmekte bu iki özelliğin yapı taşlarından biridir.